Відтак у своєму виступі в дебатах заступник директора з навчально-виховної роботи ЗОШ № 2 ім.Т.Г.Шевченка Катерина Мигович зосередила увагу на виробленні нових підходів щодо організації профільного навчання. Є ряд факторів, які змушують вирішувати ці питання, адже ні для кого не секрет, що за даними Всеукраїнського центру вивчення громадської думки 90% старшокласників вважають, що навчання в школі не дозволяє їм розвивати і реалізувати свої здібності. Крім того, 85% стверджують, що школа не дає реальних орієнтирів для життєвого визначення. Найбільшу незадоволеність у старшокласників викликає відсутність права вибору навчальних предметів і викладачів. Перебороти ситуацію, яка на сьогодні склалася в країні, можна тільки з впровадженням профільного навчання.
Вже накопичено певний досвід поглиблення навчання за окремими предметами. В школах міста створено спеціалізовані та профільні класи, в яких в повному об'ємі використано додаткові години, виділені з варіативної частини навчального плану. Питання профілізації постійно в полі зору управління освіти, методичного кабінету. Вживаються заходи щодо розповсюдження в закладах освіти передового педагогічного досвіду кращих вчителів міста, удосконалення фахової майстерності та підвищення професійної компетентності педагогічних працівників.
Для втілення в життя профільного навчання необхідно змінити підходи у визначенні кількості додаткових годин на допрофільну підготовку в середній ланці; знайти додаткові кошти для поділу на групи при вивченні профільних предметів; сприяти зміцненню матеріально-технічної бази навчальних закладів та підготовки педагогічних кадрів для профільного навчання.
А директор ЗОШ № 16 Василь Ілов відмітив, що враховуючи сьогоднішній темп життя, небезпеку, які підстерігають дітей, високі вимоги сучасної освіти, здатність випускників конкурувати в умовах ринкової економіки, вимагають від кожного учня значних фізичних і розумових зусиль, а перш за все, міцного здоров'я. Одним із напрямків вирішення даної проблеми є Всеукраїнський дитячий громадський рух "Школа безпеки", члени якого багато років працюють над розробкою ефективних навчальних програм, які дають можливість оздоровлюватись та забезпечувати безпеку учнів та оточуючих.
На сьогоднішній день в багатьох школах діти навчаються за програмою юних рятувальників. Наша школа для себе відкрила цей рух три роки тому, відмітив промовець. Однак, "Школа безпеки" не може існувати без підтримки міської влади, управління освіти, добрих людей, які приходять на допомогу, адже все спорядження, яке використовується на заняттях є дуже дорогим. Подякував за підтримку міській владі.
Ольга Гравс, вчитель географії ЗОШ № 11, заслужений вчитель України в своєму виступі запинилася на суперечностях реформ в освітній галузі. Позитивним, на її погляд, є запровадження ЗНО, що дає змогу усім випускникам нарівні вступати у вищі навчальні заклади, також – врахування середнього балу атестату. Однак, негативними були постійні зміни умов вступу до вищих учбових закладів у цьому році.
Невирішеною проблемою на сьогоднішній день є забезпеченість підручниками учнів 10-х класів та профілізація старшої школи. Наприкінці свого виступу поділилася враженнями від участі в конкурсі "Учитель року – 2010".
Вчитель хімії ЗОШ І-Ш ступенів № 1 ім. О.С.Пушкіна Галина Роман висловила своє бачення щодо деяких екологічних проблем, які сьогодні не можуть бути вирішеними без підвищення екологічної культури кожної людини, а це можливо при добре організованій системі екологічної освіти. Саме останній приділяється недостатньо уваги в шкільних програмах. Звичайно, ініціативні педагоги розглядають важливі природоохоронні питання на уроках та факультативних заняттях. Але потрібна цілісна система екологічної освіти, починаючи від наймолодшого віку і впродовж усього життя.
Для підвищення рівня екологічної освіти запропонувала створити творчу групу вчителів природничого циклу, початкової школи, вихователів дошкільних навчальних закладів, працівників еколого-натуралістичного центру учнівської молоді та всіх зацікавлених осіб, які б працювали над спільним проектом "За чисте місто".
Оксана Пархоменко, методист методичного кабінету управління освіти в своєму виступі зазначила, що сьогодні у нашій державі дошкіллю приділяється набагато більше уваги, ніж раніше, його проблеми активно обговорюються у суспільстві. Проблема обов'язковості дошкільної освіти п'ятирічок насправді непроста – вона потребує належної уваги фахівців та прийняття конструктивних, виважених, професійних рішень. Педагоги-дошкільники міста сподіваються на зміну державної політики у сфері дошкільної освіти, на те, що вона фінансуватиметься не за залишковим принципом, на підвищення статусу педагога дошкільного закладу.
Також наголосила на тому, що педагоги ДНЗ повинні опікуватися тим, щоб дошкільна освіта не лише «озброювала» п'ятирічну дитину предметними знаннями, а передусім сприяла її особистісному зростанню, формуванню основ життєвої компетентності, вихованню елементарних реалістичних уявлень про світ та саму себе, оптимістичного світобачення, прищепленню навичок практичного життя. Тому так важливо, щоб заняття у дошкільному закладі були не шкільними уроками, а навчальними ситуаціями, розв'язуючи які (самостійно чи з допомогою дорослого), малюк набував би необхідного життєвого досвіду. Звідси – головне завдання педагога – сприяти збагаченню і нагромадженню досвіду дитини в умовах дитсадка.
Представник Мукачівської СЕС Світлана Чикун зазначила, що під час огляду навчальних закладів щодо готовності їх до нового навчального року, у більшості закладів значно покращилася матеріально-технічна база, вирішено питання облаштування спальних приміщень для учнів 1-х класів; умови навчання дітей на хорошому рівні. Однак, потрібно налагодити безперебійне водопостачання, облаштувати майстерні у спеціально відведених приміщеннях. Також недостатнім є фінансування спортивних секцій. Головним завданням залишається збереження і покращення здоров'я дітей, яке слід реалізувати шляхом оптимізації фізичного, трудового виховання, належної організації харчування та навчально-виховного процесу, адже кожен 3-ій вихованець або учень мають хронічні захворювання.
Юрист-консультант управління освіти і науки Закарпатської обласної державної адміністрації Ніна Огар зазначила, що впродовж 2009-2010 н.р. управління освіти виконувало завдання по дотриманню чинного законодавства. Незважаючи на обов'язковість дошкільної освіти дітей 5-річного віку, порядок зарахування учнів до 1-го класу залишається без змін. Наголосила на необхідності організації відповідних умов для виховання і навчання дітей з особливими потребами, створення психолого-медико-педагогічної консультації та відкриття нових штатних одиниць.
Підсумовуючи почуте, міський голова Мукачева Золтан Ленд'єл зауважив, що освіта - одна з найбільших бюджетних галузей міста, тому стан її розвитку неможливо розглядати без реального стану справ у державі. Структура фінансування залишається незмінною, незважаючи на збільшення видатків на освіту.
Він також детально торкнувся питання погіршення стану здоров'я дітей, навівши конкретні статистичні дані. Ініціював збільшення грошової вартості харчування у школах міста з 3.00 грн. на 4.80 грн. Також наголосив на необхідності здійснення екологічної просвіти дітей, учнів, батьків та запропонував перший урок у 2010-2011 навчальному році присвятити питанням екології міста.
Учасники педагогічної конференції затвердили рішення конференції педагогічних працівників міста із внесеними пропозиціями та доповненнями.
- Мукачеве зняли з космосу
- На ромському весіллі гуляють всі і постійно
- НЕБАЙДУЖІСТЬ, ЩО НАРОДИЛА КНИГУ
- Вітання міського голови Золтана Ленд'єла єврейській громаді Мукачева з…
- БУДУТЬ І В МУКАЧЕВІ СВОЇ ДРЕВНІ ЛИЦАРІ
- Юна гордість дитячої художньої школи ім. Міхая Мункачі
1. Заклики до міжрасової, религійної та міжнаціональної ворожнечі;
2. Заклики до протиправних дій;
3. Образи авторів материалів, інших відвідувачів сайту, адміністрації сайту.
Всі коментарі в яких буде помічено подібний зміст будуть видалені.
За зміст коментарів відповідальність несуть їх автори.
Адміністрація сайту також залишає за собою виключне право видаляти будь-які коментарі без попереджень та пояснень.