Інспекція здійснює в межах своїх повноважень державний архітектурно-будівельний контроль за дотриманням: юридичними і фізичними особами вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих і будівельних робіт, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів; суб'єктами господарювання ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов'язаної зі створенням об'єктів архітектури; юридичними і фізичними особами законодавства, стандартів, проектних рішень, нормативів, норм, порядків і правил під час виконання перепланування та реконструкції (дообладнання) житлового фонду, будівель громадського призначення, елементів благоустрою територій для задоволення потреб осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших мало мобільних груп населення; виконавцями/виробниками житлово-комунальних послуг правил технічної експлуатації систем водопостачання, каналізації та теплопостачання, технічних вимог до засобів обліку і регулювання споживання води і теплової енергії, кількості та якості житлово-комунальних послуг (крім суб'єктів природних монополій, суб'єктів господарювання, що провадять діяльність на суміжних ринках у сфері централізованого теплопостачання, водопостачання та водовідведення і є ліцензіатами національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, та суб'єктів господарювання, що здійснюють комбіноване виробництво теплової і електричної енергії та/або використовують нетрадиційні чи поновлювані джерела енергії); юридичними і фізичними особами державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою, за винятком контролю у сфері квітково-декоративного насінництва; органами місцевого самоврядування норм та правил у сфері поховання та похоронної справи; суб'єктами у сфері житлово-комунального господарства державних стандартів, правил і норм у сфері поводження з побутовими відходами; суб'єктами у сфері житлово-комунального господарства правил і норм технічної експлуатації житлових будинків, користування прибудинковими територіями та правил користування приміщеннями житлових будинків і гуртожитків;
Детальніше про роботу Закарпатської інспекції ДБК у розмові з її керівником Василем Кобликом.
– Василю Йосифовичу, минулого року від 17.02.2011 № 3038-VI , Вер-ховною Радою України був прийнятий Закон «Про регулювання містобудівної діяльності», яким є його значення?
– Цей Закон прийнятий для того, щоб спростити процедуру надання дозволів та проведення реєстрації декларативних документів – при виконанні робіт з реставрації, реконструкції, нового будівництва, капітального ремонту. У розвиток Закону прийнято дві Постанови Кабміну: Постанова КМУ від 13 квітня 2011 р. № 466 «Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт». Та Постанова КМУ від 13 квітня 2011 р. № 461 «Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів. Ці Постанови чітко регламентують порядок подання та реєстрації повідомлень та декларацій, отримання дозволів та сертифікатів, які дають право на початок виконання підготовчих чи будівельних робіт.
– Що змінилося з прийняттям нового Закону?
– Кардинально змінилася система дозвільної документації. Сьогодні ми видаємо дозволи на ведення будівельних робіт лише на об'єкти віднесені до 4-5 категорії складності (складні і дуже складні). При будівництві індивідуального житлового будинку, дачного та садового будинку якщо їх площа не перевищує 300 кв.м., подається повідомлення про початок виконання будівельних робіт. При будівництві індивідуального житлового будинку, дачного та садового будинку якщо їх площа перевищує 300 кв.м., а також об'єктів, віднесених до І-ІІІ категорії складності подається декларація про початок виконання будівельних робіт.
Відповідно спрощена процедура початку будівництва, тому що є можливість зареєструвати декларацію або повідомлення про початок виконання підготовчих робіт. Так-от: якщо підготовчі роботи здійснюються на земельній ділянці, де немає потреби вирізати зелені насадження або виносити інженерні мережі, то у такому випадку до інспекції варто подати лише повідомлення про початок виконання будівельних робіт. Якщо є необхідність зрізування зелених насаджень ( дерев) та або винесення інженерних мереж слід подавати декларацію про початок виконання підготовчих робіт.
– Якою є процедура отримання дозволів при будівництві об'єктів 4-5 категорії складності?
– Вони отримуються виключно через дозвільний центр. Туди подаються заява і відповідні документи. Звідти вони надходять в інспекцію для опрацювання і знову ж таки через дозвільний центр повертаються до заявника.
– Які санкції передбачаються за неподання повідомлення, декларації або отримання дозволу на початок ведення будівельних робіт до Інспекції ДАБК?
– Це штрафи, які ми накладаємо відповідно до нового Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності та вдосконалення державно регулювання у сфері містобудівної діяльності». Так відповідно до «Статті 96. Порушення вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил під час будівництва:
Порушення вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил та затверджених проектних рішень під час нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об'єктів чи споруд – тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від десяти до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та на посадових осіб – від п'ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
- Виконання будівельних робіт без дозволу на їх виконання – тягне за собою накладення штрафу від шестисот до семисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. А діяння, передбачене частиною дев'ятою цієї статті, вчинене щодо об'єктів V категорії складності, – тягне за собою накладення штрафу від семисот до восьмисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
- Важливо те, що відповідальність згідно з новим Законом конкретизована. Тобто, штраф накладається і на головного архітектора проектів, і на осіб, що здійснюють авторський і технічний нагляд, і на тих, хто виконує генпідрядні роботи, навіть на осіб, які здійснюють експертизу проектної документації та тих, хто реєструє та надає дозволи, тобто працівників нашої інспекції.
– Але і це ще не все?
– Так. Закон України «Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудування» викладено в редакції Закону «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» і вступив у дію у січні цього року. Штрафи за правопорушення вказаним законом передбачено дуже великі. При чому штраф по Адміністративному кодексу і Закону накладаються незалежно один від одного. Виявляється все спрощено, але відповідальність за надання недостовірної інформації дуже велика. За виконання будівельних робіт без реєстрації декларації про початок виконання таких робіт, а також наведення недостовірних даних по зазначеній декларації на об'єктах 1 категорії (напр. гараж) – штраф у розмірі 18 мінімальних зарплат (близько 18 тисяч грн.), 2 категорії – 36 мінімальних зарплат, 3 категорії – 90 мінімальних заробітних плат. За відсутність дозволу на будівництво об'єктів 4 категорії – штраф 370 мінімальних зарплат, 5 категорії – 900 мінімальних зарплат (майже мільйон гривень!). Тож штрафи дуже серйозні, і не думаю, що хтось нині може ризикнути розпочати будівельні роботи без відповідних дозвільних документів.
– Чи є вже на Закарпатті прецеденти накладення таких великих штрафів?
– Зараз в суді знаходиться справа самочинного будівництва у с. Солочин на Свалявщині. Земельні ділянки тут були виділені для ведення особистого селянського господарства або будівництва індивідуального житлового будинку. Замість них же будувалися готелі. Доказова процедура досить складна, адже сьогодні немає обмежень, скільки в твоєму індивідуальному будинку має бути кімнат чи яка має бути його площа А взагалі найбільший штраф у розмірі 980 тисяч гривень був накладений в свій час на Ужгородську райдержадміністрацію за будівництво школи без дозволу на ведення будівельних робіт та розглядається в судовому порядку.
Коментарі
RSS лента комментариев этой записи