Мукачівська Ратуша

Новини Мукачева. Новини Мукачівського міськвиконкому, оголошення Мукачева

  • Увеличить размер шрифта
  • Размер шрифта по умолчанию
  • Уменьшить размер шрифта
Головна Новини суспільства Про підсумки методичної роботи 2010-2011 навчальний рік

Про підсумки методичної роботи 2010-2011 навчальний рік

Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

У загальноосвітніх, дошкільних, позашкільних навчальних закладах та завдання на 2011 – 2012 навчальний рік.

 У 2010 - 2011 навчальному році зміст методичної роботи було визначено

на основі опрацювання науково-методичної проблеми “Використання інноваційних та новаторських форм роботи з педагогічними кадрами з метою ефективного впливу на розвиток особистості дитини, формування її життєвих компетентностей”. Керівництво і координацію методичною роботою з педагогічними кадрами міста здійснювала рада методичного кабінету.

Методичною радою для апробації у 2011-2012 навчальному році затверджено методичні посібники: „Формування правової культури учнів в шкільному клубі „Юний правознавець” (Біланчук Н.Д. – школа-інтернат), „Створення оптимального психологічного клімату та навчального простору для формування в учнів критичного мислення на уроках географії” (Гравс О.І. – ЗОШ № 11), „Текст і робота над ним у початковій школі” (Безсмертна В.А. – гімназія, Тишко І.П. – методкабінет), „Формування екологічної компетентності молодших школярів” (Чорі В.Б. – ЗОШ № 13), „Розвиток критичного мислення як необхідна складова формування особистості учнів на уроках зарубіжної літератури” (Сабов Н.В., Тонкошкурова Л.І. – ЗОШ № 20), „Використання мультимедійних технологій у процесі вивчення зарубіжної літератури” (Химинець А.А. – ЗОШ № 20), „Тендерний аналіз художніх творів на уроках української літератури” (Панкулич Н.П. – ліцей), „Використання інтерактивних методів і прийомів як засіб формування позитивної мотивації школярів на уроках зарубіжної літератури” (Химинець А.А., Тонкошкурова Л.І. – ЗОШ № 20).

З метою надання методичної допомоги та підвищення фахової кваліфікації педагогічних працівників методистами методичного кабінету видано: „Методичні рекомендації щодо організації роботи шкільних методичних об’єднань” (Тишко І.П.), „Впровадження нової Базової програми розвитку дітей дошкільного віку „Я у Світі”, „Методичні рекомендації щодо атестації педагогічних працівників ДНЗ відповідно норм, викладених у новому Типовому положенні” (Пархоменко О.Г.), „Методичні рекомендації щодо проведення уроків за технологією критичного мислення” (Горват Н.І.), „Тематика виховних заходів з екологічного виховання”, „Методичні рекомендації щодо планування виховного процесу в навчальних закладах” (Рогальська О.П.), „Основні напрямки та шляхи оптимізації роботи шкільної бібліотеки” (Панкулич С.Ю.).

Протягом року проведено тематичні перевірки з питань вивчення системи роботи з обдарованими учнями; стану роботи шкільних бібліотек із залучення учнів до читання; роботи з учнями, які віднесені до спеціальної медичної групи на уроках фізичної культури; про стан методичної роботи; про стан виконання рекомендацій МОНУ про вивчення іноземних мов та ведення шкільної документації у школах з поглибленим вивченням предмету;

про стан правової освіти та викладання правознавства в школах; педагогічне керівництво роботою органів учнівського самоврядування, дитячими та юнацькими об’єднаннями; психологічний супровід атестації педагогічних працівників.

Проведено контрольні зрізи знань з української мови, історії України, хімії (9 кл.), з етики (6 кл.); вивчено стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів, сформованість компетенцій з художньої культури (9 кл.), стан викладання та рівень навчальних досягнень з математики в початкових класах; в дошкільних навчальних закладах – з питань організації Дня здоров’я в умовах ДНЗ та стану просвітницької роботи з батьками, підсумки яких було заслухано на розширених засіданнях колегії управління освіти та засіданнях методичної ради.

Було організовано роботу шкіл перспективного досвіду з питань:

Впровадження інноваційних технологій організації навчально – виховного процесу.

Психофізіологічна культура педагога.

ЗОШ № 1

Формування в учнів стійкої мотивації до збереження та зміцнення здоров’я на уроках фізичної культури

ЗОШ № 2, 10

Особливості викладання угорської мови та літератури за новими програмами та підручниками

ЗОШ № 3

Використання нових інформаційних технологій при вивченні іноземних мов

СЗОШ № 4

Форми і методи розвитку пізнавальних інтересів молодших школярів

ЗОШ № 8

Формування активної життєвої позиції школярів

ЗОШ № 11, 16

Організація роботи дитячого громадського руху “Школи безпеки”

ЗОШ № 16

Використання інтерактивних комплексів на уроках біології, хімії, математики

ЗОШ № 20

Усвідомлення своїх прав, свобод, обов’язків, свідомого ставлення до законів та державної влади

Ліцей

Перспективний педагогічний досвід як джерело інноваційної діяльності

Гімназія

Використання здоров’я зберігаючи технологій в роботі з дошкільниками

ДНЗ № 7, 16

Музично-естетичний розвиток дошкільнят

ДНЗ № 8, 19

Фізкультурно-оздоровча робота з дітьми

ДНЗ № 33, 34

Організація роботи з дітьми за сферами життєдіяльності

ДНЗ № 5, 16, 20, 34

Організація активних форм роботи з педкадрами

ДНЗ № 16

Організовано роботу творчих груп вчителів-предметників по впровадженню проекту “Екологія рідного міста”; заступників з виховної роботи по проблемі “Створення умов для розвитку творчого потенціалу особистості, перспектив її саморозвитку в колективі”; вчителів української мови та літератури “Формування творчої особистості школяра шляхом впровадження інноваційних технологій навчання та виховання”; іноземної мови “Системний підхід до розвитку умінь писемної комунікації”; динамічні групи вчителів: математики “Створення мультимедійних презентацій при викладанні математики”; вихователів - методистів ДНЗ “Вивчення та шляхи впровадження нової базової програми “Я у Світі”.

Постійно працювали семінари-практикуми: директорів, завідувачів дошкільними навчальними закладами, заступників директорів, практичних психологів; проводилися інструктивно-методичні наради, консультації для педагогічних працівників, керівників методичних об’єднань.

Дієвою була робота 36 міських методичних об’єднань. Результативною формою роботи з молодими вихователями ДНЗ є діяльність клубу “Становлення”, яка сприяє професійно-педагогічному росту молодих освітян, підвищенню їх фахового рівня. Для всіх категорій молодих спеціалістів у вересні проведено соціально-психологічний тренінг професійного росту.

Продовжено апробацію підручника “Економічна і соціальна географія України” вчителі географії Бабич Ж.Ю. (ЗОШ № 1), Машіка М.М. (ЗОШ № 6), Гравс О.І. (ЗОШ № 11), Галас М.Р. (гімназія); інтегрованого курсу “Мистецтво” вчителі Папіш Л.В. (ЗОШ № 1), Яцканич В.В. (ЗОШ № 11), Кириченко В.М. (ЗОШ № 11).

Вивчено та оформлено досвід роботи вчителів:

географії (Гравс О.І. ЗОШ № 11); української мови та літератури (Панкулич Н.П. – ліцей); математики (Попп О.В. – ЗОШ № 13); початкових класів (Чорі В.Б. – ЗОШ № 13); світової літератури (Тонкошкурової Л.І. – ЗОШ № 20); фізичної культури (Салай М.В. – ЗОШ № 13); практичного психолога (Козинчук О.С. – ЗОШ № 1); вихователя (Сливчук О.А. – ДНЗ № 7); музичного керівника (Тороні С.І. – ДНЗ № 23). Демонстрація досвіду роботи цих вчителів здійснювалась під час відкритих уроків та занять, презентацій, творчих звітів з використанням мультимедійних засобів.

Сплановано та проведено роботу школи навчання резерву керівних кадрів на базі Мукачівської гімназії. Продовжено роботу проблемного семінару „Соціально-психологічний тренінг професійного росту для молодих спеціалістів”. Проведено роботу комплексних семінарів з предметів: фізики та інформатики, обслуговуючої та технічної праці, художньо-естетичного циклу, англійської та німецької мов, географії та економіки, історії та правознавства, вчителів світової літератури і вчителів російської мови та літератури, вчителів світової літератури та початкових класів; класні керівники та вчителі біології, хімії; класні керівники та вчителі фізики, математики;

В цьому навчальному році проведено 58 міських семінарів, Всеукраїнський форум активу Всеукраїнської ради старшокласників.

Практичні психологи загальноосвітніх навчальних закладів міста прийняли активну участь у Всеукраїнському семінарі „Науково-методичні аспекти роботи працівників служби з подолання соціально-психологічної дезадаптації учнів”.

Проведено постійнодіючий цільовий семінар “Впровадження критичного мислення на уроках”; проблемні семінари вчителів інформатики “Прийоми розв’язання олімпіадних задач з інформатики”, історії і правознавства “Інноваційні аспекти у викладанні суспільних дисциплін”.

Організовано роботу міжшкільних факультативів з хімії, біології, української мови, української мови для шкіл з угорською мовою навчання, правознавства, економіки, історії, географії, математики, фізики. Організувати роботу “майстер-класів” на базі ЗОШ № 8 - вчитель початкових класів Назарчук Н.М.; ЗОШ № 11 – вчитель географії – Гравс О.І.; гімназія – вчитель математики Удут І.М., вчитель української мови та літератури Напуда В.М.; ДНЗ № 8 – музкерівник Солодухіна І.Ф., ДНЗ № 16 – вихователь Лазар О.А.

Продовжено роботу школи “Становлення” для молодих вчителів, педагогічних працівників ДНЗ, для новопризначених керівників загальноосвітніх навчальних закладів.

Ефективними формами роботи з педагогічними працівниками в цьому навчальному році були творчі звіти вчителів, ділові ігри, презентації, конкурси педагогічної майстерності. Створено Веб-сайт управління освіти та методичного кабінету, на якому висвітлювались здобутки, досягнення, події освітянського життя навчальних закладів міста.

Традиційним стало проведення конкурсів педагогічної майстерності: міські – “Шукаємо молоді педагогічні таланти”, “Вихователь ДНЗ” та Всеукраїнський “Учитель року – 2011”.

Адміністрації навчальних закладів провели необхідну організаційну

роботу з пропаганди конкурсу, створення позитивної мотивації участі вчителів шкіл та їх підтримки на міському етапі.

Під час проведення конкурсів педагогічної майстерності вчителями широко використовувались можливості комп’ютерних технологій. На конкурсних уроках, заняттях та презентаціях власного досвіду застосовувались мультимедійні засоби.

Найактивніші були педагоги ЗОШ № 11 із 5 учасників 1 переможець; НВК „Первоцвіт” із 4 учасників 1 переможець; СЗОШ № 4 із 3 учасників 1 переможець; ліцей 2 учасника - переможці; по 2 учасника – ЗОШ № 20, гімназія, школа-інтернат, ДНЗ 16 із яких по 1 переможцю; по двоє учасників представили ЗОШ № 6, ЗОШ № 10, ДНЗ № 7.

Переможці І етапу Конкурсу “Учитель року – 2011” Кримська О.В. (вчитель ЗОШ № 8, номінація „Початкові класи”), Решетар О. І. (вчитель гімназії, номінація „Німецька мова”) взяли участь у заочному та очному турі обласного етапу конкурсу.

Проведено міські конкурси-огляди на кращий дошкільний заклад, ігровий та спортивний майданчик.

Традиційно у навчальних закладах міста відзначаються Шевченківські, Пушкінські дні, Міжнародний день рідної мови, День слов’янської писемності і культури, День української писемності та мови, декада правових знань, акція „Живи, книго!”, на яких наші учні є не тільки активними учасниками, а й переможцями. Цього року у рамках Всеукраїнського конкурсу „Шкільна бібліотека” у номінації „Компетентний читач” переможцем обласного етапу стала завідуюча бібліотекою Діуліна В.Г. (ЗОШ № 1 ім.О.С.Пушкіна).

Продовжено закордонне співробітництво. В загальноосвітніх школах І-Ш ступенів № 1, 3, 4, гімназії, школи-інтернату налагоджені прикордонні зв’язки з Польщею, Чехією, Угорщиною, Німеччиною, Австрією, Росією, здійснюється обмін делегацій учнів та педагогічних працівників; у цих навчальних закладах діють євроклуби.

Основна мета діяльності психологічної служби у 2010-2011 н.р. спрямована на впровадження положень Концепції розвитку психологічної служби системи освіти на період до 2012 року та плану дій щодо її реалізації.

Діяльність спеціалістів психологічної служби була спрямована на забезпечення, захисту прав, честі і гідності дітей. Розвиток дитини в умовах дошкільного навчального закладу став пріоритетним напрямком діяльності служби в 2010-2011 навчальному році. Психологи ДНЗ працювали над проблемою підготовки дітей до навчання в школі, формування у них мотивації, орієнтованої на зміст навчання, зниження рівня тривожності, адаптації до умов навчального закладу.

Фахівцями служби вивчено готовність вихованців ДНЗ до навчання в школі; вивчалися причини дезадаптації учнів 1,5,10 класів; проведено моніторингове дослідження серед учнів 8 класів щодо проблеми наявності та форм вираження агресії та причин , що призводять до девіантної поведінки підлітків; проведено анкетування учнів 7-9 кл .щодо інформованості та обізнаності учнів із загальних питань про ВІЛ-СНІД; в дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах міста проведено тиждень психології; проводилися заняття з елементами тренінгу для резерву керівних кадрів; вивчався психологічний клімат учнівських, педагогічних та батьківських колективів НВК „Первоцвіт” та СЗОШ № 4. Соціальні педагоги школи-інтернату та дитячого будинку “Дивосвіт” обстежили житлово-побутові умови 135 сімей, які перебувають у кризовій ситуації та здійснюють соціальний супровід даних сімей.

Одним із важливих напрямків у діяльності практичних психологів стало підвищення психологічної культури і компетентності педагогічних працівників: проведення психолого-педагогічних консиліумів, впровадження системи навчальних тренінгів щодо розвитку навичок асертивної поведінки у вчителів, учнів, батьків. До фахівців служби звернулося - 705 чол., здебільшого по питанням агресивної поведінки, соціального статусу у класі, профорієнтації.

Психологічна служба спрямовує свою діяльність на підтримку вразливих категорій – діти-сироти, діти, які потребують корекції фізичного та розумового розвитку , співпрацює з МПМПК (обстежено - 182 дитини).

Психологи навчальних закладів приймають активну участь у семінарах директорів, заступників керівників освітніх закладів та педагогів-предметників, чергують на телефоні “Довіри”.

На початок нового навчального року управлінням освіти та методичним кабінетом формується резерв керівних кадрів освітніх закладів. При призначенні керівників навчальних закладів переважне право на заміщення вакантної посади мають працівники, зараховані до кадрового резерву.

Для всіх категорій педагогічних працівників закладів освіти створені умови для їх безперервного навчання з урахуванням термінів атестації.

Пріоритетні напрями діяльності методичного кабінету:

- спрямувати роботу на виконання державних стандартів освіти на всіх рівнях діяльності навально-виховних закладів, виконання законодавчих, нормативних та інструктивних документів;

- продовжувати роботу із створення умов для розвитку інтелектуальних потреб здібних і обдарованих дітей;

- забезпечувати педагогічних працівників сучасними інформаційними методичними матеріалами;

- з метою поліпшення науково-методичного забезпечення вчителів продовжувати роботу щодо створення картотеки перспективного педагогічного досвіду, комп’ютерного банку інноваційних технологій та передових ідей з досвіду творчих вчителів;

- удосконалювати зміст, форми і методи роботи з педагогічними, керівними кадрами освіти та з резервом;

- створювати умови для підвищення рівня педагогічної майстерності на діагностичній основі;

- вивчати стан викладання предметів і курсів, проводити моніторинги рівня знань, умінь і навичок учнів;

- виявляти, узагальнювати і розповсюджувати позитивний досвід навчальної, виховної і методичної роботи окремих викладачів та педагогічних колективів;

- спрямувати діяльність закладів освіти на впровадження нових форм і методів навчання та виховання, які б відповідали потребам розвитку особистості, сприяли розкриттю її талантів, духовно-емоційних, розумових і фізичних здібностей.

Ірина Тишко – завідувач методичним кабінетом

 

Додати коментар

В коментарях забороняється:
1. Заклики до міжрасової, религійної та міжнаціональної ворожнечі;
2. Заклики до протиправних дій;
3. Образи авторів материалів, інших відвідувачів сайту, адміністрації сайту.
Всі коментарі в яких буде помічено подібний зміст будуть видалені.
За зміст коментарів відповідальність несуть їх автори.
Адміністрація сайту також залишає за собою виключне право видаляти будь-які коментарі без попереджень та пояснень.


Защитный код
Обновить

Останні коментарі

Наша кнопка

Мукачівська ратуша - офіційні новини Мукачівського міськвиконкому

Моменти нашого міста


brekets
brekets

Авторизація

JoomlaWatch Stats 1.2.9 by Matej Koval

"Мукачівська ратуша" це сайт на якому ви завжди знайдете цікаві та найсвіжіші новини міста Мукачево, району, новини Закарпаття та України. Підписавшись на розсилку ви зможете отримувати новини Мукачева з перших рук.

На сайті "Мукачівська Ратуша" ви зможете знайти декілька рубрик на які поділені всі останні новини Мукачева:

Політичні новини - тут зібрані всі матеріали сайту "Мукачівська Ратуша", які мають політичний напрямок. Останні новини міськвиконкому, постанови Мукачівської міської ради, тощо.

Спортивні новини - в цій категорії зібрано спортивні новини Мукачева. Ексклюзивні матеріали, інтерв`ю, репортажі на сайті. Футбол, шахи, баскетбол, бокс, легка атлетика...

Новини суспільства - тут на сайті "Мукачівська ратуша" зібрано всі новини культури, нариси про громадське життя міста Мукачево.

Глас народу! - в цій категорії ви можете написати про те, що вас турбує, написати те чим ви хочете поділитися з іншими, задати питання нашій владі. Отже ваші новини це новини нашого міста - міста Мукачево. Для того щоб додати свій матеріал, треба бути зареєстрованим користувачем зі статусом "автор".