Мукачівська Ратуша

Новини Мукачева. Новини Мукачівського міськвиконкому, оголошення Мукачева

  • Увеличить размер шрифта
  • Размер шрифта по умолчанию
  • Уменьшить размер шрифта
Головна Новини суспільства У НОВИЙ НАВЧАЛЬНИЙ РІК З НОВИМ НАТХНЕННЯМ

У НОВИЙ НАВЧАЛЬНИЙ РІК З НОВИМ НАТХНЕННЯМ

Рейтинг пользователей: / 1
ХудшийЛучший 

Про підсумки розвитку в м. Мукачево дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти у 2010-2011 навчальному році та завдання на 2011-2012 навчальний рік.

 

Діяльність закладів освіти міста упродовж 2010-2011 навчального року здійснювалась у правовому полі, що ґрунтується на Конституції України, Законах України „Про освіту”, „Про загальну середню освіту”, „Про позашкільну освіту”, „Про дошкільну освіту”, „Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти (щодо організації навчально-виховного процесу)”, Указу Президента України від 30 вересня 2010 року „Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні” та Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава» від 2 червня 2010 року.

Головні завдання, над якими працювали і управління освіти, і педагогічні колективи – це створення умов для забезпечення рівного доступу до якісної освіти; підвищення фахового рівня педагогічних працівників; вжиття комплексу заходів щодо соціальної підтримки учасників навчального процесу; поліпшення стану здоров’я дітей; підняття престижу освіти та її інноваційний розвиток.

У  контексті зазначених завдань протягом року здійснювалися заходи із забезпечення стабільної роботи галузі, і можна констатувати, що у навчальних закладах створені належні умови для розвитку та самореалізації особистості дітей від дошкільного віку до повноліття.

Мережа навчальних закладів задовольняє потреби населення в здобутті дошкільної, повної загальної середньої та позашкільної освіти. На сьогодні освітні послуги надають 47 установ:

- 25 - Дошкільні навчальні заклади -, в тому числі д\б „Дивосвіт” та дві дошкільні ланки  НВК „Гармонія” та „Первоцвіт” (3799 дітей)

- 18 - Загальноосвітні навчальні заклади  - ( 9390 учнів)

- Позашкільні установи - 6 ( 3607 гуртківців)

02Змін у мережі не відбулося. Однак, на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 19 квітня 2010 року та доручення Кабінету Міністрів України від 18 травня 2010 року щодо заходів з оптимізації мережі навчальних закладів, управлінням освіти проаналізовано наявну мережу підпорядкованих установ, наповнюваність класів із врахуванням стану народжуваності, кадровий потенціал, матеріально-технічну базу. Виявлено, що кількість учнів відповідно до проектної потужності у ЗОШ №10 складає всього 24 %, ЗОШ №13 - 56%, НВК „Первоцвіт” – 57%, ЗОШ №8 – 60%.

Середня наповнюваність класів по місту становить 25 учнів. Нижче міського показника  у НВК „Первоцвіт” – 16 учнів; школі-інтернаті – 18; ЗОШ №3 – 19; ЗОШ №7 – 22.  Це призводить до завищеної вартості утримання 1 учня в порівнянні з існуючими нормативами.

Якщо згідно з нормативами на одного учня у 2011 році виділено 5342 грн., то фактична собівартість утримання учня у НВК «Первоцвіт» становить  - 8453 грн., у школі-інтернат – 7338 грн., ЗОШ І-ІІІ ст. №3 - 6884 грн., у ЗОШ №7 – 6126 грн.; тоді як у ЗОШ №2 – 4983 грн., ЗОШ №11 – 4965 грн., СЗОШ №4 – 4605 грн., ЗОШ №14 – 4240 грн.

Розумію, що демографічна ситуація в окремі роки суттєво вплинула на загальне зменшення середньої наповнюваності шкіл та класів і відповідно на збільшення видатків на утримання навчальних закладів з малою кількістю учнів. Але одночасно наголошую, з метою ефективного, раціонального використання бюджетних коштів кожен керівник, без винятку, повинен з повною відповідальністю та принциповістю підійти до комплектування класів, в першу чергу новоутворених 1-их, 5-их та 10-их.

Розвиток системи освіти безперечно залежить від фінансування. В загальному обсязі бюджету міста бюджет галузі „Освіта” у 2011 році складає 35%. Міністерством фінансів України доведено контрольний показник в сумі 76 486 800 грн., що менше ніж у 2010 році на 3 008 100 грн..

Згідно з рішенням сесії від 30.12.2010 року додатково виділено на утримання закладів освіти 6 076 179 грн., це на 2 835 658 грн. більше, ніж у 2010 році. Загальний обсяг затверджених бюджетних призначень на поточний рік складає – 82 562 979 грн., що на 272 442 грн. менше, ніж у 2010 році. Ці кошти використовуються виключно на виплату заробітної плати та нарахування на заробітну плату, оплату  за спожиті енергоносії, організацію харчування. Зазначу, що на покращення матеріально-технічної бази, а саме проведення поточних та капітальних ремонтів, придбання матеріальних цінностей у 2011 році передбачено 200 000 грн. (0,2% від загального обсягу асигнувань), тоді як у 2010 році на ці потреби – 3,5%.

На сьогодні не допущено заборгованості з виплати заробітної плати, оплати послуг за спожиті енергоносії та продукти харчування. В повному обсязі та своєчасно виплачено відпускні, оздоровчі педагогічним працівникам, здійснено перерахунок мінімальної заробітної плати. За підсумками 2010 року виплачено педагогічним працівникам премію за сумлінну працю в розмірі 50%, обслуговуючому персоналу матеріальну допомогу в розмірі 200 грн.   З вересня поточного року передбачено виплату надбавки в розмірі 20% всім педагогічним працівникам.

У зв’язку з відсутністю призначень у 2011 році на поточний і капітальний ремонти, придбання матеріальних цінностей для навчальних закладів на розгляд сесії міської ради, яка відбудеться завтра, 31 серпня, винесено питання про виділення додаткових коштів за підсумками виконання місцевого бюджету за перше півріччя.

Рішенням сесії обласної ради від 25.02.2011 року №167 виділено субвенцію:

- 750 000 грн. на капітальний ремонт шатрового даху адміністративного корпусу Мукачівської гімназії;

- 258 400 грн. – на реконструкцію і благоустрій учнівського дендрологічного парку ЕНЦ;

-    130 000 грн. – на капітальний ремонт огорожі в СЮТ.

Всі ми з вами добре знаємо, що навчальний заклад – це такий заклад, якому батьки довіряють своїх дітей, тому ми повинні дбати про зміцнення матеріально-технічної і навчальної бази. Не дивлячись ні на які негаразди освітні установи щороку набувають все більше привабливого, естетичного вигляду, поновлюються обладнанням, технікою, здійснюються ремонти приміщень за сучасними технологіями. Враховуючи вищенаведене як і керівники органів місцевого самоврядування, так і всі учасники навчально-виховного процесу не були осторонь пошуків шляхів і способів розв’язання освітніх проблем.

Завершено комісійне обстеження навчальних закладів. За висновками комісії всі установи освіти готові прийняти Першого вересня школярів та вихованців. За це, в першу чергу, хочеться подякувати керівникам навчальних закладів, педагогічним та батьківським колективам і тим, хто не байдужий до проблем освіти.

Указом Президента України 2011 рік оголошено Роком освіти та інформаційного суспільства, що передбачає поліпшення функціонування та інноваційного розвитку освіти в Україні, підвищення її якості та доступності, інтеграції до європейського освітнього простору.

Програма економічних реформ на 2011 – 2014 р.р. ставить перед нами завдання – забезпечити рівний доступ до якісних освітніх послуг, починаючи вже з первинної ланки освіти – дошкільної.

На сьогодні існуюча мережа дошкільних закладів задовольняє потреби населення у здобутті дошкільної освіти.  За підсумками серпня 2011 р. в дошкільних закладах виховується 3577 дітей, що становить 74% від загальної кількості дітей по місту від 1 до 6 років,  дітей п’ятирічного віку -  99%. Загальноукраїнський показник – 56 %, а обласний – 42%.

 Мережа груп та контингент вихованців за 2006-2011 р.р.

 

Кількість груп, вихованців

2006/07

2007/08

2008/09

2009/10

2010/11

Гр

Вих

Гр

Вих.

Гр.

Вих.

Гр.

Вих.

Гр.

Вих.

ВСЬОГО

150

3217

152

3297

154

3398

156

3469

159

3577

Відсоток охоплення дітей дошкільними навчальними закладами

62

65

71

71

74

 У переважній більшості садочків організовано роботу груп загального розвитку з 10,5 год., 12-ти год. та 24-ох год. перебуванням дітей, в ДНЗ №20 працює спеціалізована група для дітей з інтелектуальною недостатністю. Враховуючи інтереси національних меншин у ДНЗ №29, 17 навчання дітей здійснюється відповідно російською та угорською мовами. У ДНЗ №9 функціонує група для дітей ромської національності.

Але проблема  перевантаження груп залишається актуальною в дошкільних закладах, що знаходяться в центральній частині міста,  в яких на 100 місцях виховується 130 – 150 дітей. Тому у минулому навчальному році додатково відкрито 3 групи у ДНЗ № 19, 17, а з 1 вересня 2011 року  буде відкрито ще дві групи у цих же садках.

Важливим для управління освіти та керівників дошкільних закладів залишається не тільки відкриття додаткових груп, але і створення у них розвивального простору, формування здоров’язберігаючого середовища, дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних норм і правил, техніки безпеки, вимог безпечної життєдіяльності дітей та працівників. Тому управлінням освіти проведено тематичну перевірку в ДНЗ №9, 12, 19, 23, 29 саме з цих питань, за результатами якої вивчено стан контролю за адміністративно – господарською діяльністю з боку завідуючих.

Для привернення уваги громадськості, виявлення кращих дошкільних навчальних закладів з 01 червня по 01 вересня 2011 проходить І (міський) етап обласного конкурсу „Кращий дошкільний навчальний заклад”, в якому беруть участь майже всі садочки міста.

Ми розуміємо, що творчий потенціал особистості закладається з перших кроків дитини.  Не менш важлива, якщо не першочергова роль при цьому належить вихователю. Навчально-виховний процес у дошкільних закладах забезпечують 416 педагогічних працівників, з яких 400 - з відповідною дошкільною освітою. Освітній рівень педпрацівників зріс у порівнянні з минулим роком. Із загальної чисельності педагогів освіту ВУЗів ІІІ-ІV рівнів акредитації мають 56 %  проти 48% у минулому році. Оновлення змісту і запровадження новітніх технологій у дошкільній освіті належить саме їм. Тому пріоритетними напрямами діяльності педагогічних колективів дошкільних навчальних закладів у 2011-2012 навчальному році мають бути: переосмислення розвивальних, виховних і навчальних завдань, використання особистісно-орієнтованого підходу до розвитку кожної дитини, впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду роботи, новітніх технологій, виховання та навчання.

Подальше становлення особистості дитини, її психологічний, соціальний розвиток забезпечує загальна середня освіта, зберігаючи наступність із дошкільною. У 2010-2011 навчальному році здобуття якісної загальної середньої освіти забезпечувалось у 18 закладах, в яких навчалося 9038 учнів.

На сьогодні загальна середня освіта міста за якісними показниками є конкурентно спроможною як в області, так і в Україні. Про це свідчать, насамперед, досягнення наших учнів на Всеукраїнських і Міжнародних олімпіадах, конкурсах, тощо.

У 2010-2011 навчальному році учнівські олімпіади було проведено з 22 базових дисциплін і конкурс з образотворчого мистецтва. Вперше у цьому році проводилися олімпіади з педагогіки і психології, екології та  астрономії.

У ІІ етапі цьогорічних олімпіад взяли участь 1245 учнів, у ІІІ етапі - 153. Всього на ІІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін здобуто 51 диплом, що становить 13% від загальної кількості дипломів, тоді як у минулому навчальному році було здобуто 61 диплом (15 % від загальної кількості дипломів). Загальна кількість дипломів у порівнянні з попереднім навчальним роком зменшилась на 10, водночас кількість дипломів І та ІІ ступенів збільшилась з  41% до 58,8 %; кількість дипломів І ступеня збільшилась з  8,2% до 25,5 %.


2006-

2007 н. р.

2007-

2008 н.р.

2008-2009 н.р.

2009-2010 н.р.

2010-2011 н.р.

Дипломи  І  ступеня

12

17

12

5

13

Дипломи  П  ступеня

27

31

31

20

17

Дипломи Ш ступеня

31

33

50

36

21

Всього

70

81

93

61

51

 Результативність  виступу  команд з  базових дисциплін  у  порівнянні  з  попередніми  навчальними роками  наведено  у  таблиці:

 

П  р  е  д  м  е  т

2006-2007 н.р.

2007-2008 н.р.

2008-2009 н.р.

2009-2010 н.р.

2010-2011 н.р.

Українська  мова  та  література

5

6

5

3

2

Математика

2

7

7

3

4

Фізика

4

3

6

3

2

Інформатика

1

2

2

1

0

Хімія

3

4

4

3

2

Біологія

7

7

4

3

0

Основи правознавства

5

10

10

10

10

Основи економічних  знань

3

7

10

5

4

Географія

6

2

6

3

1

Історія

4

5

5

3

3

Російська  мова  та  література

8

8

11

7

5

Англійська  мова

4

1

0

0

2

Німецька  мова

2

4

5

4

4

Французька   мова

4

6

9

6

2

Українська  мова  для  угорських шкіл

5

4

5

5

3

Угорська  мова

0

0

0

1

0

Трудове  навч. (обслуг.  праця)

2

2

1

1

2

Трудове  навч.(технічна праця)

0

0

1

0

1

Педагогіка

 

 

 

 

0

Астрономія

 

 

 

 

1

Екологія

 

 

 

 

1

Образотворче  мистецтво

5

3

2

0

2

Всього:

70

81

93

61

51

Кращі результати в порівнянні з минулим навчальним роком показала команда учнів міста з англійської мови та образотворчого мистецтва (на 2 призових місця більше). Команди учнів з математики, трудового навчання (обслуговуюча та технічна праця) здобули на одне призове місце більше. На рівні минулорічних залишились досягнення учнів з основ правознавства, історії та німецької мови.  З трьох олімпіад, які проводились вперше у цьому навчальному році призові місця здобуто з астрономії та екології.

На чотири призові місця  менше здобула команда учнів з французької мови, на два призові місця менше – з російської мови та літератури, географії, української мови для угорських шкіл. На одне призове місце менше зайняли учні з української мови та літератури,  хімії,  фізики та основ економічних знань. Жодного призового місця не виборола команда учнів з угорської мови, біології, основ інформатики та педагогіки, що свідчить про недостатньо якісний відбір учасників та їх неналежну підготовку вчителями-предметниками.

Високих результатів домоглися учні загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів  № 6 (9 призових місць з 4 предметів), ЗОШ № 1 (9 призових місць з 6 предметів) та ЗОШ № 11 (7 призових місць з 6 предметів).

Результативність  виступу  команд  шкіл  Мукачева  за  останні  5  років висвітлено в таблиці

Школи /роки

2006-

2007 н. р

2007-

2008 н.р.

2008-2009 н.р.

2009-2010 н.р.

2010-2011 н.р.

ЗОШ   №   1

11

8

13

9

9

ЗОШ   №   2

6

8

10

6

4

ЗОШ   №   3

5

3

4

3

2

СЗОШ   №  4

2

1

3

3

3

НВК  “Гармонія”

2

0

2

2

0

ЗОШ   №   6

7

11

12

8

9

ЗОШ   №   7

2

2

2

1

0

НВК  “Первоцвіт”

1

0

0

1

2

ЗОШ   №  10

0

1

0

2

1

ЗОШ   №  11

8

10

16

6

7

ЗОШ   №  13

2

0

0

1

0

ЗОШ   №  16

2

4

1

1

1

ЗОШ   №  20

9

4

4

1

2

Гімназія

8

14

15

7

5

Ліцей

5

14

10

7

5

Школа-інтернат

0

0

0

0

0

Угорськомовний ліцей

0

1

1

3

1

Всього:

70

81

93

61

51

Слід відзначити, що покращилась результативність виступу на ІІІ етапі олімпіад команд учнів ЗОШ № 6, яка піднялась з третього місця на перше та ЗОШ І-ІІІ ступенів № 11 – з четвертого  на третє. Покращилися результати участі команд  НВК “Первоцвіт” та ЗОШ І-ІІІ ступенів №20.

Заслуговує на увагу система роботи, професійний підхід до підготовки учнів - учасників ІІІ етапу учнівських олімпіад вчителів ЗОШ № 6 Машіки Віктора Томашовича (5 призерів з правознавства)  та гімназії Біланин Жанни Володимирівни (4 призери з основ економічних знань).

У 2010-2011 н. р.  троє учнів стали  призерами ІV етапу  Всеукраїнських олімпіад, що складає 11, 1 % від загальної кількості призерів області.  Авраменко Поліна – учениця ЗОШ № 1 здобула диплом І ступеня з екології,  Хіміч Андріана учениця ЗОШ № 11 - диплом І ступеня з української мови та літератури, яка третій рік поспіль підтверджує свої перемоги,  Лопатін Ярослав – учень 10 класу отримав диплом ІІІ ступеня з географії.

Особливою гордістю міста  є Авраменко Поліна – учениця 10 класу загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 ім. О.С.Пушкіна, яка отримала  золоту медаль XIX  Міжнародної учнівської олімпіади з екології, що відбулася 17-22 травня 2011 року у Турецькій Республіці.

За значний особистий внесок у піднесенні престижу України на міжнародній арені та І місце у міжнародних змаганнях, Авраменко Поліна, яка у числі 5 найкращих учнів країни, нагороджена запровадженою у цьому році відзнакою Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України „Гордість і надія України”.

Учні шкіл міста беруть активну участь у Всеукраїнському конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук Закарпаття. У минулому навчальному році у  ІІ етапі (обласному)  приймали участь 21 учень міста,  17 з них зайняли призові місця. У цьому навчальному році -  27 учнів, 20 з них стало призерами.

Однак, якісний склад педагогічних працівників міста з року в рік зростає, водночас, кількість призових місць – спадає. Отже, педагогічним колективам потрібно і надалі удосконалювати роботу з обдарованою молоддю.

Важливим і ефективним засобом підвищення якості загальної середньої освіти є зовнішнє незалежне оцінювання. Відповідно до плану спільних дій Івано-Франківського регіонального центру оцінювання якості освіти, управління освіти і науки облдержадміністрації в місті створено Єдиний пункт реєстрації учасників тестування на базі методичного кабінету та 5 пунктів тестування: ЗОШ №2, 10, 11, 13, 20.

Загальна кількість зареєстрованих становила 362 особи (987 осіб у 2010 році) з них 286 – випускники загальноосвітніх шкіл, що становить 93,1% від загальної кількості випускників (у минулому році – 557, що становить 91,7%).

У проведенні зовнішнього незалежного оцінювання були задіяні 183 педагогічних працівники закладів освіти міста. Всі пройшли навчання та перепідготовку, забезпечили безапеляційне проведення тестування випускників у аудиторіях. Щиро дякую всім педагогічним працівникам, керівникам закладів освіти за активну участь у забезпеченні процедур ЗНО-2011.

Особливістю ЗНО-2011 року є і те, що вперше запроваджено тестування з російської мови. Як і минулого року результати  зовнішнього незалежного оцінювання  зараховувалися тільки як вступні випробування.

За інформацією Українського центру оцінювання якості освіти двоє учнів засвідчили високий рівень підготовки та за результатами тестування   набрали  200 балів, це Хіміч Андріана  з української мови і літератури (ЗОШ №11) і Мучичка Сергій  з математики (ліцей).

Одним із шляхів поліпшення якості освіти, виховання особистості, здатної до самореалізації, професійного зростання й мобільності в умовах сучасного суспільства є впровадження профільного навчання у старшій школі.

Розуміючи роль та значення профільного навчання в старшій школі, керівники та педагогічні колективи відгукнулися на реалізацію ідей профільної підготовки, працюючи над створенням умов, які дадуть можливість учням зорієнтуватися в житті, зробити свідомий вибір професії, розширити можливості будувати  індивідуальну освітню траєкторію. Досвід впровадження профільного навчання виявив необхідність введення допрофільної підготовки у 8-9 кл. основної школи, як важливої умови раціональної та успішної реалізації профільності.  Допрофільна освіта запроваджена в 11 закладах, а саме: ЗОШ №2, 4, 6, 10, 11, 13, 16, 20, НВК «Первоцвіт», ліцею, гімназії, нею охоплено 617 школярів у 23 класах.

Учні міста, за їх бажанням, поглиблено вивчають українську мову,  іноземну мову,  правознавство, математику, економіку,  інформатику, фізичне виховання, образотворче мистецтво.

Профільне навчання у 2010/2011 н.р. організовано для 602 учнів старших класів у  14 навчальних закладах (28 класів), що становить 92%. Рейтинговий показник профілів складається таким чином:

-         Філологічний напрям – 10 навчальних закладів, 14 класів (ЗОШ №2, 3, 4, 6, 7, 10, 11, 13,  20, гімназія), з них : профіль українська філологія – 5 класів, іноземна філологія – 9 класів.

-         Природничо – математичний напрям – 3 навчальні заклади, 3 класи ( ЗОШ № 1, 11,20), з  них: математичний профіль – 2 класи, біолого-хімічний - 1.

-         Суспільно-гуманітарний напрям – 6 закладів, 9 класів (ЗОШ №1, 6, 7, 13, НВК„Первоцвіт”, ліцей), з них історичний профіль – 2 класи, економічний – 4 класи,  правовий -3 класи.

-         Технологічний напрям, інформаційно –технологічний напрям - 1 заклад, 1 клас (НВК „Гармонія”)

-         Універсальний профіль -3 заклади, 3 класи (ЗОШ №2, 11, 16)

-         Всі навчальні заклади компактно розташовані на території міста, що дає рівний доступ до здобуття якісної освіти, тому немає потреби у створенні освітнього округу.

Сьогодення ставить перед нами нагальні завдання –  забезпечити доступ до якісної освіти, до інформаційних технологій, які стали невід’ємною частиною сучасного світу.

На сьогодні комп'ютеризовано всі загальноосвітні навчальні заклади, позашкільні установи та підключено їх до мережі Інтернет. Поступово проводиться модернізація навчальних комп’ютерних комплексів, поповнення їх новим обладнанням.

За кошти обласного бюджету придбано комплекти інтерактивних дошок у складі ноутбука, проектора, інтерактивного модуля для ліцею, ЗОШ №16; сучасні навчальні класи хімії для гімназії, математики для ліцею, інформатики для ЗОШ №6.

Наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 11 травня 2011 року № 436 „Про підготовку до початку 2011-2012 навчального року” зобов'язано педагогічних працівників навчальних закладів стовідсотково оволодіти основами інформаційно-комунікаційних технологій до кінця 2011 року. А методичними рекомендаціями  Міністерства, які надіслано в кожен навчальний заклад, визначено шляхи реалізації цього завдання.

На сьогодні  для учнів 11-их класів отримано підручників на 50 %, які у 2011 році видаються за рахунок коштів Державного бюджету. На початок нового навчального   року Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України обіцяє повністю забезпечити одинадцятикласників підручниками. Водночас, для учнів 3-х і 4-х класів у цьому навчальному році підручники не будуть друкуватися. Оскільки, прийнятий новий Державний Стандарт початкової освіти і тому у 2012-2013 навчальному році розпочнеться друк підручників з першого класу.

Одним з першочергових завдань держави - є турбота про здорову особистість. Тому неабияка роль відведена удосконаленню системи фізичного виховання дітей та молоді, формуванню у них фізичного, морального і психічного здоров’я, усвідомленню потреби у фізичному удосконаленні, розвитку інтересу і звички до самостійних занять фізичною культурою і спортом, набуттю знань і вмінь здорового способу життя.

У загальноосвітніх навчальних закладах міста функціонує 51 спортивна споруда, у тому числі 2 спортивні майданчики з тренажерним обладнанням, 2 тенісні корти, 13 спортивних залів площею не меншою 162 м кв., 2 плавальні басейни, 2 футбольні поля із штучним покриттям; найближчим часом заплановано відкрити спортивний майданчик в СЗОШ І-ІІІ ступенів №4.

Фізкультурно-оздоровчу та спортивно-масову роботу забезпечувало 68 вчителів фізичного виховання. Всі вони мають спеціальну освіту і закінчили вищі навчальні заклади І-ІІ рівня акредитації – 12 вчителів, ІІІ-IV – 56. З них педагогічні звання «тренер-методист», «тренер-викладач» та «тренер зі спорту»  мають 7 вчителів, з них 2 працюють у СОК ДЮСШ. Вчителі приймають активну участь у спартакіадах працівників закладів і установ освіти. Цього року жіноча команда  зайняла І місце, а команда вчителів з міні-футболу – ІІ місце у IX обласній спартакіаді.

На виконання спільного наказу по ОДЛ та управлінню освіти № 126-0/139 від 04.08.2010 р. «Про проведення поглиблених оглядів учнів загальноосвітніх навчальних закладів та інтернат них закладів у 2010 р.» Оглянуто 8920 учнів (98%). За результатами медоглядів 963 учні (11 %) були зараховані до спеціальної медичної групи.

Серед загальноосвітніх навчальних закладів міста регулярно проводяться фізкультурно-оздоровчі та спортивно-масові заходи в рамках міської  спартакіади з таких видів спорту як футбол, легка атлетика, баскетбол, волейбол.

У командному заліку переможцями міської спартакіади серед загальноосвітніх навчальних закладів стали:

загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №7        –       І місце

загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №13      –       ІІ місце

загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11      –       ІІІ місце

В 2010-2011 році збірні команди шкіл міста добре показали себе в обласних змаганнях та приймали участь у Всеукраїнських:

загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №6 (Всеукраїнських змагань з футболу на приз клубу «Шкіряний м’яч») –  І місце,

загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №13 (Олімпіада з пляжного волейболу) – ІІ місце,

загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №6 (Обласні змагання з легкоатлетичного кросу) – ІІІ місце,

загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №7 (Всеукраїнський фізкультурно-патріотичний фестиваль школярів України  “Козацький гарт”),

загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №10 (Всеукраїнських змагань «Ігри чемпіонів»).

У березні (24-27) 2011 року у Мукачеві проводився V міжнародний дитячий футбольний турнір серед дітей 1996-2001 р.н, присвячений пам’яті В. Кочана, у якому команди міста вибороли призові місця в усіх вікових категоріях.

10 учнів загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №6 були включені у збірну команду області і приймали участь у І Всеукраїнській олімпіаді серед учнів загальноосвітніх закладів в МДЦ «Артек».

Важливою умовою для оптимізації фізичного виховання учнів є матеріально-технічна база навчальних закладів. В окремих закладах її стан не відповідає вимогам. Це знижує якість проведення навчального процесу з фізичного виховання, а також проведення фізкультурно-оздоровчої та спортивно-масової роботи в позаурочний час.

І тому першочерговими заходами щодо покращення матеріально-технічної та навчальної бази навчальних закладів залишаються будівництво спортзалів в тих закладах, де їх немає зовсім (ЗОШ № 4, 14, школі-інтернат, гімназії) та в тих закладах, де спортзали знаходяться у пристосованих приміщеннях  (ЗОШ №1 та ліцей).

Не менш важливою у системі освіти є проблема захисту прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та дітей-інвалідів забезпечення їх рівного доступу до якісної освіти.

У 2010-2011н.р. в загальноосвітніх школах навчалися 111 дітей – сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, для яких створено належні умови для фізичного, інтелектуального й духовного розвитку, підготовки їх до самостійного життя.

З метою соціального захисту , створення відповідних умов для навчання дітей, які потребують корекції психічного (або) фізичного розвитку, забезпечення права на якісну освіту з вересня 2010 р. у місті створено психолого – медико – педагогічну  консультацію.

Управлінням освіти взято під особливий контроль питання здобуття освіти дітьми-інвалідами. Для 57 з 114 дітей даної категорії організовано індивідуальне навчання на дому.  З них 24 учнів початкових класів, 8 – випускних (9-го, 11-го). 30 учнів займаються за програмою загальноосвітньої школи, 10 – за програмою інтенсивної педагогічної корекції,  17- за програмою спеціальної загально­освітньої школи для розумово відсталих дітей. Викликає занепокоєння значне збільшення в порівнянні з 2009-2010 навчальним роком кількості учнів, які потребують корекційно-розвивальної роботи (на 10 учнів більше). Дошкільною освітою охоплено 14  дітей-інвалідів.

Актуальним залишається питання організації якісного харчування дітей у навчальних закладах.

У поточному навчальному році всі учні загальноосвітніх шкіл  (9039 дітей) охоплені всіма видами харчування. З них 3826 учнів 1-4 класів забезпечено безкоштовними гарячими обідами, що становить 100%. Безкоштовно харчуються учні пільгових категорій (184 дітей). Денна грошова норма харчування на одну дитину у дошкільних закладах (3-х разове харчування) становить 9 грн. З першого вересня 2011 року вартість харчування в дитячому будинку «Дивосвіт» (5-ти разове харчування) – збільшиться з 12 грн. до 15 грн., у школі – інтернаті (4-ох разове харчування) з 14 грн. до 17 грн., вартість гарячого обіду у загальноосвітньому навчальному закладі з 4.80 грн. до 5.50 грн.

Протягом лютого-березня 2011 року вивчено питання щодо забезпечення якісного харчування учнів в загальноосвітніх навчальних закладах, результати якої узагальнено та заслухано на колегії управління освіти у квітні 2011р., а протягом квітня – травня 2011 року таку перевірку здійснено у дошкільних навчальних закладах, результати заслухано на колегії управління освіти у травні 2011 р.

Звертаюсь до керівників всіх навчальних закладів, з першого дня взяти під особистий, систематичний контроль харчування дітей, щоб не допускати нарікань з боку учнів і батьків на високі ціни на буфетну продукцію, реалізацію забороненої продукції, неналежний санітарний стан їдалень. Особливо посилити контроль за обліком учнів, які харчуються безкоштовно.

Окремо хочу зупинитися на значенні позашкільної освіти для гармонійного фізичного та духовного розвитку особистості. Попит на освітні послуги позашкільних навчальних закладів у різносторонньому вихованні та навчанні дітей, здобутті допрофесійної підготовки стає вагомішим і стимулює організацію діяльності на якісно новому рівні.

Рішенням 7-ої сесії Мукачівської міської ради 6-го скликання від 24.02.2011р. №112 затверджено міську Програму розвитку позашкільної освіти на період до 2014 року, якою передбачено модернізацію позашкільної освіти шляхом її удосконалення, підтримки та розвитку, створення додаткових можливостей для духовного, інтелектуального та фізичного розвитку осіб, які бажають здобути позашкільну освіту.

Позашкільною освітою охоплено 3607 дітей, що становить 39,9% від загальної кількості школярів. У 39 гуртках ЕНЦ займаються 841 дитина; в 35 гуртках СЮТ – 654; в 43 гуртках ЦТКЕС – 758; в 52 гуртках Будинку школярів – 980; в 33 групах СОК ДЮСШ – 374 дітей.

03Пріоритетним напрямком діяльності позашкільних установ в залежності від профілю - є робота з обдарованими дітьми.

Вагомим показником результативності діяльності гуртків та кожного окремого вихованця позашкільного навчального закладу, стимулом для розвитку та самоствердження учнів у середовищі однолітків є масові заходи.

Зокрема, у 2010-2011 навчальному році позашкільними навчальними закладами забезпечено проведення понад 153 міських, обласних, Всеукраїнських фестивалів, концертів, конкурсів, зльотів, акцій, якими було охоплено понад 8000 дітей.

Належною слід визнати  в організації та проведенні масових заходів роботу всіх без винятку позашкільних установ. Заслуговують на увагу проведення Будинком школярів Всеукраїнських фестивалів «Різдвяна Зіронька», «Смарагдові витоки», міських «Повір у себе», КВН; туристсько-краєзнавча робота Центру туризму за участю гуртківців у Всеукраїнських експедиціях «Краса і біль України», «Сто чудес України»; науково-технічна діяльність гуртківців Станції юних техніків за підсумками участі у виставках-конкурсах «Космічні фантазії», „Наш пошук і творчість тобі, Україно!”; робота гуртківців екоцентру, які стали призерами Всеукраїнського конкурсу-ярмарки юних квітникарів „Прикрасимо Землю своїми руками”,  Обласної учнівської конференції „Мій рідний край – моя земля”, Всеукраїнського юнацького фестивалю „В об’єктиві натураліста” та інших; досягнення юних спортсменів СОК ДЮСШ, які є переможцями та призерами обласних, Всеукраїнських та Міжнародних змагань.

Разом з тим у 2010-2011 навчальному році на внутрішкільному обліку перебувало 48 учнів схильних до правопорушень, а на особливому обліку кримінальної міліції Мукачівського МВ УМВС України в Закарпатській області - 9 учнів, які скоїли злочини (ЗОШ №6 – 4 учнів, школі-інтернат – 2 учнів, по одному учневі в  ЗОШ №1, 2, 13).

Тому, керівникам позашкільних навчальних закладів необхідно максимально охопити гуртковою, позашкільною роботою учнів соціально незахищених категорій. Робота з учнівською молоддю – це робота як позашкільних закладів, так і класних керівників, педагогів-організаторів, практичних психологів, соціальних педагогів, ради школи, піклувальної ради, шкільної ради з профілактики тощо.

В місті завершено оздоровчу кампанію 2011 року. Цьогоріч охоплено оздоровчими послугами 4929 дітей, що становить 57 %  від загальної кількості дітей. Із них соціально незахищених категорій: 95 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, 48 дітей-інвалідів, 739 дітей з багатодітних та малозабезпечених сімей, 1712 дітей, які перебувають на диспансерному обліку, 49 дітей схильних до правопорушень та які опинились в складних життєвих обставинах.

Вирішення важливих завдань поліпшення якості освітніх послуг у першу чергу залежить від учителя, від творчої активності і професійної майстерності педагога.

Саме це і передбачає нове Типове положення про атестацію педагогічних працівників, затверджене наказом Міністерства освіти і науки від 6 жовтня 2010 року № 930. Це система заходів, спрямована  на  всебічне  комплексне  оцінювання  їх  педагогічної діяльності, за якою визначаються відповідність педагогічного працівника займаній посаді, рівень його кваліфікації, присвоюється кваліфікаційна категорія, педагогічне звання. Метою атестації є стимулювання цілеспрямованого безперервного підвищення   рівня   професійної   компетентності  педагогічних  працівників, росту їх професійної майстерності, розвитку творчої  ініціативи,  підвищення  престижу й авторитету, забезпечення ефективності навчально-виховного процесу. Основними  принципами   атестації  є відкритість та колегіальність, гуманне та доброзичливе ставлення до педагогічного працівника, повнота, об'єктивність та системність оцінювання його педагогічної діяльності.

Створити умови для розвитку творчої ініціативи, професійної майстерності як молодого спеціаліста, так досвідченого вчителя – завдання навчального закладу. Зі свого боку, педагог повинен безперервно дбати про підвищення своєї професійної компетентності і забезпечити ефективність навчально-виховного процесу.

Саме на оцінку системи роботи педагога, його результативності і має бути спрямована робота атестаційних комісій усіх рівнів. (Діаграма якісний склад працівників).

У місті працює 1269 педагогічних працівників. У 2010-2011 навчальному році проатестовано 254 педагогічних працівників,  з них на вищу кваліфікаційну категорію – 101; на звання “старший вчитель”  -  12, на звання “вчитель-методист” – 6.

Одночасно з традиційними курсами  підвищення кваліфікації педагогічні працівники  мали змогу вдосконалювати професійні якості без відриву від основного місця роботи. В цьому навчальному році на базі ліцею, ЗОШ № 10, ЗОШ № 1  пройшли курсову перепідготовку вихователі дошкільних навчальних закладів, вчителі початкових класів, вчителі, які викладають предмет „Технологія”; посадові особи з питань охорони праці; вчителі, що викладають 2 і більше предметів - очно-заочні курси.

Всеукраїнський конкурс „Учитель року”, міські конкурси „Вихователь року”, „Шукаємо молоді педагогічні таланти” – один із способів привернути увагу громадськості до підвищення престижу й стимулювання працівників сфери освіти, популяризації  їх педагогічних надбань. Його проведення – цілеспрямований пошук унікальних сучасних творчих здобутків освітньої галузі.

Всього у конкурсах прийняло участь 38 педагогів загальноосвітніх шкіл, дошкільних навчальних закладів та позашкільних установ.

Переможці І етапу Конкурсу “Учитель року – 2011” взяли участь у заочному та очному турі обласного етапу конкурсу.

За рішенням фахових журі  лауреатами П етапу ХV Всеукраїнського конкурсу “Учитель року – 2011”   визнано: Кримську Олену Василівну - вчителя         ЗОШ № 8 у номінації „Початкові класи”,  Решетар  Оксану Іванівну - вчителя гімназії у номінації „Німецька мова”. Всі учасники конкурсів педагогічної майстерності нагороджені грамотами та преміями.

Протягом травня-червня у всіх навчальних закладах пройшли звіти керівників згідно з Положенням. Роботу  керівників визнано задовільною.

Цими днями ми відсвяткували 20-річницю Незалежності України. Незалежність – велике досягнення, але незалежність – це також надзвичайно  велика відповідальність. Нехай ваша, шановні педагоги, нелегка, але дуже необхідна для держави праця буде спрямована на створення гідних умов для розвитку конкурентноспроможної особистості з високим інтелектом, яка б стала основою побудови заможної та процвітаючої України.

Готуючись до нового навчального року треба зробити все для того, щоб створити учням і їх батькам, учителям гарний настрій не тільки на перший день навчання, але й на весь новий навчальний рік.

Користуючись нагодою дозвольте привітати всіх освітян міста з наступаючим Днем знань і початком нового 2011-2012 навчального року. Хай новий 2011-2012 навчальний рік принесе всім учням, вчителям і батькам якнайбільше задоволення і радості від здійснення особистих планів і мрій та якнайменше – розчарувань і прикрощів. Щастя всім і добра!

Терезія Тіба, начальник відділу освіти Мукачівського міськвиконкому
 

Додати коментар

В коментарях забороняється:
1. Заклики до міжрасової, религійної та міжнаціональної ворожнечі;
2. Заклики до протиправних дій;
3. Образи авторів материалів, інших відвідувачів сайту, адміністрації сайту.
Всі коментарі в яких буде помічено подібний зміст будуть видалені.
За зміст коментарів відповідальність несуть їх автори.
Адміністрація сайту також залишає за собою виключне право видаляти будь-які коментарі без попереджень та пояснень.


Защитный код
Обновить

Останні коментарі

Наша кнопка

Мукачівська ратуша - офіційні новини Мукачівського міськвиконкому

Моменти нашого міста


brekets
brekets

Авторизація

JoomlaWatch Stats 1.2.9 by Matej Koval

"Мукачівська ратуша" це сайт на якому ви завжди знайдете цікаві та найсвіжіші новини міста Мукачево, району, новини Закарпаття та України. Підписавшись на розсилку ви зможете отримувати новини Мукачева з перших рук.

На сайті "Мукачівська Ратуша" ви зможете знайти декілька рубрик на які поділені всі останні новини Мукачева:

Політичні новини - тут зібрані всі матеріали сайту "Мукачівська Ратуша", які мають політичний напрямок. Останні новини міськвиконкому, постанови Мукачівської міської ради, тощо.

Спортивні новини - в цій категорії зібрано спортивні новини Мукачева. Ексклюзивні матеріали, інтерв`ю, репортажі на сайті. Футбол, шахи, баскетбол, бокс, легка атлетика...

Новини суспільства - тут на сайті "Мукачівська ратуша" зібрано всі новини культури, нариси про громадське життя міста Мукачево.

Глас народу! - в цій категорії ви можете написати про те, що вас турбує, написати те чим ви хочете поділитися з іншими, задати питання нашій владі. Отже ваші новини це новини нашого міста - міста Мукачево. Для того щоб додати свій матеріал, треба бути зареєстрованим користувачем зі статусом "автор".