Мукачівська Ратуша

Головна Новини суспільства ДОЧКА ЗЕМЛІ, ПОКЛИКАНА КОСМОСОМ

ДОЧКА ЗЕМЛІ, ПОКЛИКАНА КОСМОСОМ

Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший
51 рік тому, 12 квітня 1961 року, син Землі Юрій Гагарін першим побував у Космосі. З тої пори космічною дорогою, прокладеною майором Юрієм Гагаріним, пролетіли сотні космонавтів і астронавтів з різних країн світу. Земляни побували на Місяці. Йде підготовка до польоту на Марс. З космічної далі за рідною Землею спостерігали і її доньки. Рівно через два місяці виповниться 49 років, як 12 червня 1963 року на орбіту супутника Землі було виведено космічний корабель «Восток-6», пілотований першою в світі жінокою-космонавтом Валентиною Терешковою.
...Світлані Савицькій тоді було 15 років. І в той день вона почала мріяти про політ у Космос. А від мрії до дійсності – шлях дуже нелегкий. Не кожній наполегливій людині, далеко не завжди вдається здійснити мрію. Світлані Євгенівні те вдалося. Адже народилася, зростала в сім'ї відомого авіаційного генерала. Побувати в Космосі можна було тільки маючи відмінне здоров'я, будучи льотчиком. І наполегливо, крок за кроком, Світлана Савицька долала свій омріяний шлях. Вона мріяла літати – і стала видатним льотчиком. Як випробувач освоїла понад 20 типів літаків. На її рахунку 18 світових рекордів, а в 1970 році Світлана Євгенівна стала абсолютним чемпіоном світу по вищому пілотажу. І тільки тоді, маючи величезний досвід польотів, знання, набуті в Центральній льотно-технічній школі ДТСААФ, Московському авіаційному інституті, досконало володіючи пілотуванням багатьох типів сучасних літаків, Світлана Савицька підступилася до здійснення найзаповітнішої життєвої мрії – стати космонавтом.
Через 19 років після того, як у Космосі побувала «Чайка» (позивний Валентини Терешкової) з 19 по 27 серпня 1982 року в якості космонавта-дослідника на космічному кораблі «Союз Т-7» і орбітальній станції «Салют-7», спільно з командиром екіпажу Л.Поповим та бортінженером О.Серебровим Світлана Савицька уперше побувала в космічному просторі. Під час польоту вона, в складі космічного екіпажу – О.Березового, В.Лебедєва, Л.Попова та О.Сереброва брала участь у технічних, гео- і астрофізичних дослідженнях, виконувала біотехнологічні й медикобіологічні експерименти.
А два роки опісля весь світ із хвилюванням і захопленням слідкував за роботою жінки-бортінженера у відкритому космосі. Саме роботою! Універсальним ручним інструментом Світлана Савицька зварювала, плавила, напилювала і різала метал. Робила це дуже професійно, впевнено. Другий космічний політ Світлана Євгенівна здійснила 17 – 29 липня 1984 року у якості бортінженера на космічному кораблі «Союз Т-12» і орбітальній станції «Салют-7». Тоді космічний екіпаж у складі Л.Кізима, В.Соловйова, О.Атькова, В.Джанібекова С.Савицької та І.Волка провели ряд спільних експериментів та досліджень. Саме під час другого польоту, уперше і світі жінка-космонавт Світлана Савицька здійснила вихід у відкритий космос. Там, спільно із В.Джанібековим нею було виконано в умовах відкритого космосу унікальні експерименти.
Наступного року, 8 серпня жива легенда, перша жінка, що зробила крок назустріч зорям у відкритому космосі і підкорила світ своєю витримкою, самовладанням, цілеспрямованістю, двічі Герой Радянського Союзу Світлана Савицька відзначить свій 65-літній ювілей.
Її чарівна посмішка, блиск великих карих очей, миттєва і гостра реакція, надзвичайна людяність, доброзичливість, запам'ятовуються усім, хто з нею спілкується, назавжди. Це природно. Адже Світлана Євгенівна Савицька така звичайна і все ж таки незвичайна жінка.
Михайло БЕЙРЕШ

Додати коментар

В коментарях забороняється:
1. Заклики до міжрасової, религійної та міжнаціональної ворожнечі;
2. Заклики до протиправних дій;
3. Образи авторів материалів, інших відвідувачів сайту, адміністрації сайту.
Всі коментарі в яких буде помічено подібний зміст будуть видалені.
За зміст коментарів відповідальність несуть їх автори.
Адміністрація сайту також залишає за собою виключне право видаляти будь-які коментарі без попереджень та пояснень.

Защитный код
Обновить

Останні коментарі

Наша кнопка

Мукачівська ратуша - офіційні новини Мукачівського міськвиконкому

Моменти нашого міста

brekets

Авторизація

JoomlaWatch Stats 1.2.9 by Matej Koval

"Мукачівська ратуша" це сайт на якому ви завжди знайдете цікаві та найсвіжіші новини міста Мукачево, району, новини Закарпаття та України. Підписавшись на розсилку ви зможете отримувати новини Мукачева з перших рук.

На сайті "Мукачівська Ратуша" ви зможете знайти декілька рубрик на які поділені всі останні новини Мукачева:

Політичні новини - тут зібрані всі матеріали сайту "Мукачівська Ратуша", які мають політичний напрямок. Останні новини міськвиконкому, постанови Мукачівської міської ради, тощо.

Спортивні новини - в цій категорії зібрано спортивні новини Мукачева. Ексклюзивні матеріали, інтерв`ю, репортажі на сайті. Футбол, шахи, баскетбол, бокс, легка атлетика...

Новини суспільства - тут на сайті "Мукачівська ратуша" зібрано всі новини культури, нариси про громадське життя міста Мукачево.

Глас народу! - в цій категорії ви можете написати про те, що вас турбує, написати те чим ви хочете поділитися з іншими, задати питання нашій владі. Отже ваші новини це новини нашого міста - міста Мукачево. Для того щоб додати свій матеріал, треба бути зареєстрованим користувачем зі статусом "автор".