Основні напрямки роботи дошкільних закладів міста визначено міською Програмою розвитку дошкільної освіти на період до 2017 року. На її виконання розроблено План заходів, яким передбачено:
- забезпечення конституційних прав і державних гарантій щодо доступності здобуття дошкільної освіти дітьми дошкільного віку шляхом розширення мережі дошкільних навчальних закладів різних типів і форм власності;
- популяризація обов'язкової дошкільної освіти для дітей 5-річного віку через різні форми її здобуття;
- зміцнення навчально-методичної та матеріально-технічної бази дошкільних навчальних закладів;
- поліпшення якості дошкільної освіти через розроблення механізму, що забезпечує її сталий інноваційний розвиток;
- абезпечення особистісного зростання кожної дитини з урахуванням її задатків, здібностей, індивідуальних психічних і фізичних особливостей;
- збереження та зміцнення здоров'я дітей з раннього дитинства;
- модернізація системи підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних кадрів;
- проведення наукових досліджень у галузі дошкільної освіти, спрямованих на забезпечення розвитку дитини, подальшого становлення її особистості;
- урізноманітнення форм спільної роботи з батьками.
У місті збережено мережу дошкільних навчальних закладів. 23 садки, з яких 1-з угорською мовою навчання, 1 – з російською та 2 навчально – виховні комплекси «Гармонія» і «Первоцвіт» забезпечують потреби громадян в освітніх послугах, враховуючи індивідуальні та національні інтереси, здібності й обдарування дітей. У переважній більшості дошкільних закладів організовано роботу груп загального типу розвитку, у ДНЗ № 20 працює спеціалізована група для дітей з інтелектуальною недостатністю.
Згідно наказу управління освіти Мукачівського міськвиконкому від 30.05.2012 р. №100 «Про організацію проведення обліку дітей дошкільного віку» за дошкільними навчальними закладами закріплено відповідні мікрорайони міста та проводиться облік дітей від народження до 6 років. Дошкільною освітою охоплено 3832 дітей, що складає 75 % від загальної кількості дітей по місту від 1 до 6 років; дітей 5-ти річного віку – 99,5%.
Основа майбутньої особистості закладається у ранньому віці. Знання та вміння, набуті в дитинстві – це своєрідне коріння. Чим воно міцніше, тим впевненіше почувається людина у житті. Саме тому педагогічні колективи міста перебувають у постійному пошуку шляхів творчого зростання дітей з урахуванням їхніх індивідуальних особливостей. Завдяки організованій життєдіяльності малюк освоює світ у його різноманітних формах, зв'язках та залежностях. У зв'язку з цим управління освіти приділяє значну увагу розвитку творчих здібностей дітей. Щороку організовується міська інтелектуальна олімпіада серед старших дошкільників з використанням тестових малюнкових завдань. Переможцями цього року стали: Боднарук Катерина (ДНЗ №11), Дірей Катерина (ДНЗ №20), Жовтин Олександра (НВК «Гармонія»). Традиційним стало проведення дитячого малюнку на асфальті «Подарунок рідному місту». У 2012 році перемогу здобула Стан Віола (ДНЗ №23). Заслуговує на увагу проведення огляду-конкурсу дитячої творчості серед вихованців дошкільних навчальних закладів. Дошкільнята з усіх садків міста демонстрували свої таланти з вокального співу, в декламаторському мистецтві та хореографії. Кращі художні номери ввійшли до програми святкового гала-концерту художніх колективів дошкільних навчальних закладів, що був присвячений Дням міста. Вже 13 років поспіль у Мукачеві проводяться Малі олімпійські ігри, мета яких – популяризація занять фізичною культурою і спортом, підсумок фізкультурно – оздоровчої роботи з дітьми у дошкільних закладах міста. Перше місце на ХІІІ Малих олімпійських іграх посіла команда ДНЗ №18 (завідуюча Синетар М.В., інструктор з фізкультури Танцлер Л.І.). У вересні 2011 року вихованці старших груп дошкільних закладів долучились до проведення Європейського тижня мобільності у м. Мукачево. Дошкільники приймали участь у конкурсі малюнку на асфальті «Велосипед у моєму житті», естафетних змаганнях та велосипедному пробізі.
Навчально-виховний процес у садках здійснюють 424 педагоги з відповідною фаховою освітою, діяльність яких спрямована на формування життєвої компетентності дошкільників, охорону та зміцнення здоров'я кожної дитини. З метою підвищення професійної майстерності педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів у 2011 – 2012 навчальному році управлінням освіти проведено ряд семінарів-практикумів для вихователів на теми: «Художня література в освітньому процесі: сучасні технології», «Розвиток творчих здібностей дітей під час занять з художньої праці», «Хореографічна робота музичного керівника зі старшими дошкільниками», «Логіко-математична компетентність дитини: наступність у роботі дошкілля і школи». Для керівників дошкільних навчальних закладів організовано семінари-практикуми на базі ДНЗ № 8 та ДНЗ № 33 на теми: «Організація роботи з виховання звукової культури мовлення дітей у дошкільному закладі», «Атестація педагогічних працівників як механізм управління якістю освіти». Для молодих спеціалістів ефективно діє « Школа молодого вихователя».
Протягом навчального року вивчено та узагальнено досвіди роботи вихователів: Басараби А.В. «Малі форми ігрового фольклору в групах раннього віку» (ДНЗ № 18), Якубич Н.Г. «Формування компетентності молодшого дошкільника за сферою життєдіяльності «Природа» та музичного керівника Тороній С.І. «Навчання музично-ритмічним рухам та використання логоритміки на музичних заняттях» (ДНЗ № 23).
Вже традиційним стало проведення міського конкурсу педагогічної майстерності «Вихователь року – 2012». Цього року за звання «Вихователь року» у місті змагалися педагоги з дошкільних навчальних закладів № 8, 23, 28, 33, 34, які продемонстрували високу фахову майстерність, творчість, кмітливість, досконале володіння ефективними формами і методами організації роботи з дошкільниками. Переможцем конкурсу визнано вихователя старшої групи ДНЗ № 34 Станкович Н.Ю.
Протягом липня – вересня 2011 року у місті було проведено І (міський) етап обласного конкурсу на кращий дошкільний заклад. Вивчення роботи кожного дошкільного закладу здійснювалося за відповідними критеріями. За рішенням компетентного журі переможцем міського етапу у м. Мукачеві визнано дошкільний навчальний заклад № 41 (керівник – Гладинець Н.В.; вихователь-методист – Шепенда О.В.). Також було відзначено роботу педагогічних колективів дошкільних навчальних закладів: № 7, 9, 11, 19, 25, 41, НВК «Гармонія». Надзвичайно приємною подією для педагогічних колективів міста стала перемога Мукачівського дошкільного навчального закладу № 41 в обласному етапі конкурсу «Кращий дошкільний заклад».
Відповідно до наказу МОН молодь спорту України від 21.05.2012 року № 1/9-388 «Про організацію роботи в дошкільних навчальних закладах у 2012/2013 навчальному році» пріоритетним напрямом діяльності дошкільних навчальних закладів у новому навчальному році буде спрямування освітнього процесу на реалізацію нової редакції Базового компонента дошкільної освіти – Державного стандарту дошкільної освіти. Актуальність нової редакції Базового компонента обумовлена прийняттям Державного стандарту початкової загальної освіти.
Базовий компонент дошкільної освіти в новій редакції скеровує педагогів на цілісний підхід до формування дитячої особистості, підготовку її до безболісного входження до соціуму, природного і предметного довкілля через освоєння основних видів життєдіяльності, а також у напрямку забезпечення реальної наступності та безперервності між дошкільною та початковою ланками, інтеграції родинного і суспільного виховання.
У 2012/2013 навчальному році педагогічні колективи дошкільних навчальних закладів міста особливу увагу акцентуватимуть на вирішення таких питань:
забезпечення рівних стартових можливостей для подальшого успішного шкільного навчання всім дітям старшого дошкільного віку;
збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров'я дітей з раннього віку;
підвищення якості дошкільної освіти.
При організації спільної роботи педагогічних колективів з батьками передбачатимуться різні форми взаємодії: традиційні (батьківські збори, консультації, бесіди, семінари, семінари-практикуми, майстер-класи, дні «відкритих дверей», показові заняття, спільні свята, розваги, інформаційні стенди, тематичні папки-пересувки, родинні газети, «скриньки» запитань і пропозицій, звукові листи, бібліотеки відеоматеріалів із різних проблемних питань, школи взаємодопомоги) та нові (електронні міні-бібліотеки, інтернет-сайти для батьків тощо). Ефективність такої взаємодії досягатиметься через реалізацію важливих завдань:
- забезпечення максимального використання виховного потенціалу педагогів і родини у формуванні особистості дитини;
- підвищення рівня психолого-педагогічної культури батьків, формування у них свідомого розуміння власної активної позиції у вихованні своїх дітей;
- заохочення батьків до участі в освітньому процесі на засадах рівності, партнерства і взаємоповаги;
- залучення батьків до створення належних умов для успішної життєдіяльності та розвитку дітей у сім'ї та дошкільному навчальному закладі.
Тісна співпраця всіх служб дошкільного навчального закладу, батьківської громадськості, їх націленість на досягнення спільної мети стане запорукою успішної організації освітньої роботи з дітьми дошкільного віку.
1. Заклики до міжрасової, религійної та міжнаціональної ворожнечі;
2. Заклики до протиправних дій;
3. Образи авторів материалів, інших відвідувачів сайту, адміністрації сайту.
Всі коментарі в яких буде помічено подібний зміст будуть видалені.
За зміст коментарів відповідальність несуть їх автори.
Адміністрація сайту також залишає за собою виключне право видаляти будь-які коментарі без попереджень та пояснень.